Przynależność do dużych koncernów motoryzacyjnych ma zawsze swoje plusy i minusy. W branży salonów samochodowych nie mamy jednak wyjścia. Musimy wejść w partnerski układ z marką. Jak więc sprawić, by klient przyszedł właśnie do naszego punktu sprzedaży aut danego producenta?
Skutek uboczny globalizacji
Globalizacja ma na celu generować zyski poprzez zaszczepienie wiedzy jednostki o prowadzeniu biznesu na inne, mniejsze przedsiębiorstwa po to, by zarówno firma-matka mogła zyskać, jak i wszyscy gracze, którzy do niej dołączą. Ma to jednak podstawowy skutek uboczny. Wdrażając wszędzie te same rozwiązania problemów, zanika indywidualizm. Właściciele salonów motoryzacyjnych są jedną z ofiar tego systemu – nawet jeśli mają bardzo dobry pomysł, który zadziała lokalnie, nie mogą go zrealizować jeśli nie jest zgodny z metodami sprzedaży czy działania całego koncernu.
Salon samochodowy – jak się wyróżnić?
Sytuacja salonów samochodowych nie jest prosta. Zyskanie autonomiczności oraz indywidualności wydaje się być praktycznie nieosiągalne. Jesteśmy zależni od koncernu-matki i nic nie może tego zmienić. Nie przyciągniemy interesującym wystrojem wnętrz, uniformami pracowników, szaloną akcją marketingową w mediach społecznościowych. Wydaje się, że musimy oczekiwać tylko na klienta, który równie dobrze może wybrać inny salon tej samej marki. Jest to szczególnie trudne w przypadku dużych miast jak Kraków, Warszawa czy Poznań. Salony samochodowe jednego koncernu będą tam występowały w dużej ilości, więc klient będzie mógł wybrać inny ot, bo ma bliżej… ale czy na pewno?
Co się liczy w sprzedaży aut
Skoro w ramach jednej marki nie wyróżnimy się ceną za samochód czy jego parametrami, musimy zainwestować w ludzi. To relacje międzyludzkie, które stworzą nasi pracownicy przełożą się na indywidualność. Klient, który poczuje się w naszym salonie samochodowym wyjątkowo, podzieli się ta informacją z innymi. Najpewniej w Internecie, ponieważ to teraz najprostsze medium do dzielenia się doświadczeniami ze swojego życia. Gotowe, o to nam właśnie chodziło!
Orły Motoryzacji – jak możemy pomóc?
Orły Motoryzacji to plebiscyt, w którym to klienci wybierają najlepszych w branży motoryzacyjnej oddzielnie dla każdego miasta w Polsce. Robią to z resztą codziennie na portalach internetowych, wystawiając firmom oceny czy punkty. To właśnie one są gromadzone przez zespół Orłów, by opracować je w ramach wspólnej skali od 0 do 10. Laureaci plebiscytu Orły muszą zdobyć nie mniej niż 8 punktów, by trafić do zestawienia najlepszych. Znalezienie się w tym gronie nie jest więc tak łatwe i oderwane jest od tego jaki koncern motoryzacyjny nami zarządza. Dostanie się na listę Orłów Motoryzacji to osiągnięcie, które będzie kreowało naszą osobistą markę – najlepiej ocenianego salonu samochodowego w mieście.