Zamknij

Przegląd najnowszych sposobów na wysoką pozycję w Google

17:21, 05.09.2018 Materiały partnera Aktualizacja: 17:21, 05.09.2018
Skomentuj

Jeśli jeszcze nie zdążyliście się połapać w tegorocznych zmianach algorytmów kalifornijskiego informatycznego giganta, możecie jeszcze naprawić swoje błędy. Posiłkując się refleksjami rodzimej branży SEO, postaramy się pomóc wam w skutecznym i trwałym powrocie na najwyższe pozycje listy wyników. Oto, co wstrząsnęło rynkiem pozycjonowania w ostatnich miesiącach.

Wyróżnij się jeszcze bardziej, niż dotychczas z SEO

W roku 2018 nadal utrzymuje się zasada pierwszeństwa urządzeń mobilnych w dostępie do czołowych miejsc na stronach rezultatów wyszukiwań. Im mniej witryna dostosowana do przeglądania na mniejszych ekranach, tym bardziej nikłe są szanse, by mechanizm dopuścił ją na szczyt odpowiedzi wyszukiwarki. Jednak oprócz aspektu związanego z algorytmem wchodzi tu w grę także perspektywa internauty z telefonem w ręku, który zdecydowanie nie będzie tracił czasu na źle zaprojektowane dla smartfonów serwisy. Każde kliknięcie na stronie mniej i każda sekunda poniżej średniego dwell time (czasu spędzonego na stronie) ma natomiast kolosalne znaczenie dla popularności w Google. Search Engine Optimization, czyli znane wszystkim SEO, ma przed sobą w 2018 roku dużo mniej oczywiste taktyki, a na pewno więcej różnorodnych zadań. Oprócz standardowego dopasowania kodu i wszystkich technicznych aspektów projektu, seowiec postawi nacisk na doświadczenie użytkownika (UX) i zapewni mu estetykę oraz przejrzystość strony. Znaczenie odsłony wizualnej nie będzie się jednak ograniczało do poprawiania podziałów na stronie i ustawiania układu nawigacji. Dzięki zmianom w możliwości prezentacji strony w wynikach Google, nasz fachowiec będzie musiał zorganizować dane strukturalne witryny i wyróżnić nasz adres grafiką, mapą, grafem wiedzy lub innymi dopuszczalnymi składnikami. W ten sposób nawet nie będąc w TOP3, zyskujemy realną szansę na ściąganie potencjalnych klientów (źródło:https://afterweb.pl/).

Twórz społecznościową sieć kontaktów - pozycjonuj z myślą o odbiorcy

W pozostałych partiach pozycjonowania WWW będziemy musieli przestawić naszą optykę na nieco bardziej ludzkie podejście do tworzenia treści i powiązań linkami. Analiza zachowań użytkowników sieci wciąż pozostanie w cenie, tyle tylko że tym razem nie wykorzystamy jej do prostego wplatania w treści całej masy słów kluczowych. Skupimy się za to na przewidywaniu kolejnych fal popularnych zapytań, które opracujemy dostarczając użytkownikom rozwiązań i zawartości podyktowanej pragmatycznym celem pomocy odwiedzającemu. Algorytm Google został w tym roku wyposażony w mechanizmy machine learningu, co oznacza, iż wyszukiwane hasła zyskają jeszcze większe znaczenie kontekstowe, zaś nasze słownictwo i kreatywność w tworzeniu jakościowych artykułów zostaną wreszcie wynagrodzone. Budowanie wartościowej siatki odsyłaczy natomiast każe nam od teraz uwzględniać oprócz szanowanych serwisów również współpracę z blogerami i influencerami, których media koncentrować będą się raczej wokół obrazu i prostych komunikatów adresowanych do osób korzystających z sieci przez telefon. Ciężar contentu przeniesie się zatem w stronę społecznościową z naciskiem na kulturę wizualną.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%