Samodzielne pozycjonowanie strony w teorii jest możliwe...
Dobra strona internetowa, mimo najlepszego możliwego przygotowania, nie wypozycjonuje się sama. To znaczy znajdzie się wyżej w wynikach wyszukiwania, ale samodzielnie nigdy nie dotrze do tak wytrwale oczekiwanego przez przedsiębiorców TOP3, chyba że w bardzo niszowej tematyce. Problem leży tutaj w nieznajomości zasad SEO i pisaniu tekstów „na wyczucie”, bez uwzględniania wymagań algorytmu wyszukiwarki. Nawet, jeśli kilka z nich uda nam się spełnić, to nie znajdziemy się wyżej, niż strony zlecające tworzenie tekstów profesjonalistom, na przykład tym z agencji IN. Owszem, zdarza się, że takie witryny są widoczne w wynikach wyszukiwania, ale na dalszych stronach – a jak wiadomo, mało kto tam trafia. Teoria mówi, że samoistne pozycjonowanie strony w Google jest możliwe, gdyż algorytm jest w stanie wykryć teksty mieszczące się w danym temacie oraz wartościowe linki. Na podstawie tych założeń internauci sami mieliby tworzyć linki do stron, tylko poprzez używanie dobrego contentu.
… a realny świat pokazuje, że praca specjalistów to konieczność
W nieubłaganej rzeczywistości internetu dobra treść często jest jednak pomijana na rzecz tej zoptymalizowanej stricte pod wyszukiwarkę. A jak wiadomo, te dwie cechy muszą występować wspólnie. Dodatkowo użytkownicy sieci nie robią odpowiednio brzmiących linków. Weźmy na warsztat chociażby blogerów. Zamiast dobrych słów kluczowych kierujących na daną podstronę w treści odnośnika czytamy: „klik” „zobacz tutaj”. Takie sformułowania może i brzmią atrakcyjnie, ale nie mówią nic wyszukiwarce Google. W efekcie roboty nie wiedzą, gdzie mają ten link zaindeksować. Co jednak zrobić, jeśli internauci chcą zrobić link do naszej strony, ale nie widzą jej w wyszukiwarce? Wtedy warto zainwestować we wspomniane już pozycjonowanie albo płatną reklamę Google Ads. Ta ostatnia zakłada szybkie efekty i widoczność na pierwszych stronach wyszukiwarki przez cały czas opłacania kampanii. Dobrym wyjściem będzie też promocja w social media. Okazuje się, że nawet jeżeli na początku oszczędzimy na pozycjonowaniu, i tak będziemy musieli wydać te fundusze na dodatkowe działania. Czy zatem nie warto już od pierwszych chwil świadomie walczyć o najwyższe pozycje w wynikach wyszukiwania?
źródło: inpozycjonowanie.pl
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz