Zamknij

Strona, która pozycjonuje się sama: marzenia, czy rzeczywistość?

16:19, 23.01.2020 Materiały partnera Aktualizacja: 18:04, 05.03.2024
Skomentuj

W idealnym świecie strona firmowa lub sklep internetowy pozycjonowałyby się same, a my z kubkiem kawy lub herbaty w ręku obserwowalibyśmy szybko rosnące słupki sprzedaży. I chociaż w teorii taka sytuacja jest możliwa, rzeczywistość pokazuje zgoła inne scenariusze. Pozostaje pytanie: czy przy odrobinie szczęścia da się wypozycjonować witrynę samoistnie, czy jednak trzeba zdać się na pomoc specjalistów w tej dziedzinie? W poniższym artykule postaramy się odpowiedzieć na to pytanie.

Samodzielne pozycjonowanie strony w teorii jest możliwe...

Dobra strona internetowa, mimo najlepszego możliwego przygotowania, nie wypozycjonuje się sama. To znaczy znajdzie się wyżej w wynikach wyszukiwania, ale samodzielnie nigdy nie dotrze do tak wytrwale oczekiwanego przez przedsiębiorców TOP3, chyba że w bardzo niszowej tematyce. Problem leży tutaj w nieznajomości zasad SEO i pisaniu tekstów „na wyczucie”, bez uwzględniania wymagań algorytmu wyszukiwarki. Nawet, jeśli kilka z nich uda nam się spełnić, to nie znajdziemy się wyżej, niż strony zlecające tworzenie tekstów profesjonalistom, na przykład tym z agencji IN. Owszem, zdarza się, że takie witryny są widoczne w wynikach wyszukiwania, ale na dalszych stronach – a jak wiadomo, mało kto tam trafia. Teoria mówi, że samoistne pozycjonowanie strony w Google jest możliwe, gdyż algorytm jest w stanie wykryć teksty mieszczące się w danym temacie oraz wartościowe linki. Na podstawie tych założeń internauci sami mieliby tworzyć linki do stron, tylko poprzez używanie dobrego contentu.

… a realny świat pokazuje, że praca specjalistów to konieczność

W nieubłaganej rzeczywistości internetu dobra treść często jest jednak pomijana na rzecz tej zoptymalizowanej stricte pod wyszukiwarkę. A jak wiadomo, te dwie cechy muszą występować wspólnie. Dodatkowo użytkownicy sieci nie robią odpowiednio brzmiących linków. Weźmy na warsztat chociażby blogerów. Zamiast dobrych słów kluczowych kierujących na daną podstronę w treści odnośnika czytamy: „klik” „zobacz tutaj”. Takie sformułowania może i brzmią atrakcyjnie, ale nie mówią nic wyszukiwarce Google. W efekcie roboty nie wiedzą, gdzie mają ten link zaindeksować. Co jednak zrobić, jeśli internauci chcą zrobić link do naszej strony, ale nie widzą jej w wyszukiwarce? Wtedy warto zainwestować we wspomniane już pozycjonowanie albo płatną reklamę Google Ads. Ta ostatnia zakłada szybkie efekty i widoczność na pierwszych stronach wyszukiwarki przez cały czas opłacania kampanii. Dobrym wyjściem będzie też promocja w social media. Okazuje się, że nawet jeżeli na początku oszczędzimy na pozycjonowaniu, i tak będziemy musieli wydać te fundusze na dodatkowe działania. Czy zatem nie warto już od pierwszych chwil świadomie walczyć o najwyższe pozycje w wynikach wyszukiwania?

źródło: inpozycjonowanie.pl

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%