Zamknij

Pozycjonowanie niezbędne w biznesie. Popraw pozycję swojej firmy w wyszukiwarce, a zaraz odczujesz różnicę in plus

10:38, 22.11.2019 Materiały partnera Aktualizacja: 10:20, 13.06.2023
Skomentuj

Szeroko pojmowane działania marketingowe prowadzą wszystkie przedsiębiorstwa: od międzynarodowych marek po osiedlowe sklepy. Dobór odpowiednich metod promocji zależy przede wszystkim od skali, zasięgu oraz budżetu. Jednak niektóre sposoby sprawdzają się praktycznie zawsze, niezależnie od branży czy grupy docelowej. Zwłaszcza w internecie, z pozycjonowaniem stron na czele. Specjaliści od e-marketingu z agencji AFTERWEB zauważają, że rola wyników wyszukiwania Google z systematycznie wywiera coraz większy wpływ na decyzje konsumentów.

Daj się zauważyć swoim przyszłym klientom. Twoja firmowa witryna musi być świetnie widoczna w Google

Aktualnie posiadanie własnej strony internetowej to dla prowadzących działalność gospodarczą obowiązek. W przeciwnym wypadku pozostanie im poleganie na stałych, lojalnych odbiorcach. Właściciele firm zainteresowani rozwojem i ekspansją na inne rynki powinni zapoznać się danymi, które ilustrują zachowania konsumentów oraz proces podejmowania decyzji zakupowych. Dlaczego eksperci nie mają wątpliwości, że pozycjonowanie stron stanowi klucz do biznesowego sukcesu? Statystyki pokazują, że już 86% wszelkiego rodzaju transakcji sprzedażowych rozpoczyna się od wyszukiwania w Google. Dotyczy to również zakupów offline – aż 78% zapytań lokalnych skutkuje kontaktem telefonicznym lub osobistą wizytą konsumenta w siedzibie firmy odnalezionej w sieci. Eksperci z AFTERWEB podkreślają, że użytkownicy odwiedzają przede wszystkim te strony, które wyszukiwarka umieszcza na najwyższych miejscach.

Postaw na optymalną strategię pozycjonowania stron. Dobrze przemyśl frazy, na które chcesz się wyświetlać

Teoretycznie zdobycie samych pozycji w TOP1 na najbardziej atrakcyjne i najczęściej wpisywane przez klientów zapytania jest możliwe. Jednak w praktyce to niewykonalne, choćby ze względu na zawsze obecną konkurencję oraz personalizowanie wyników wyszukiwania. Algorytmy Google rozwijane są w tym kierunku, aby każdemu użytkownikowi prezentować strony najbardziej pożyteczne w danej chwili. Biorą pod uwagę nie tylko wpisaną frazę, ale też położenie geograficzne, historię odwiedzanych serwisów, a nawet coraz lepiej rozpoznają intencje internautów: to czy jedynie szukają informacji, czy też jednak planują jakieś zakupy albo muszą zamówić specjalistyczną usługę. Przedstawiciele AFTERWEB radzą, aby w pierwszej kolejności skoncentrować pozycjonowanie na wyszukiwania lokalne. Dodanie w zawartości strony nazwy dzielnicy bądź miasta, wokół którego skupia się działalność firmy – może to być Gdańsk, Kłodzko, cała Warszawa albo jedynie Wola i Ochota – pozwoli Google precyzyjniej ocenić, komu dana witryna faktycznie może się przydać. Ściąganie potencjalnych klientów jest o wiele efektywniejsze niż promowanie się wśród wszystkich, nawet ludzi kompletnie niezainteresowanych ofertą.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%