Zamknij

Twój konkurent jest tuż za rogiem? Pokonasz go dzięki pozycjonowaniu

10:38, 25.10.2019 Materiały partnera Aktualizacja: 10:20, 13.06.2023

Im bliżej znajduje się nasz branżowy konkurent, tym bardziej nam on zagraża – to oczywiste. Aby mu sprostać, koniecznie trzeba więc wykorzystać odpowiednie środki promocji. Obecnie głównym źródłem wiedzy o świecie, także tym otaczającym nas bezpośrednio, jest dla większości z nas internet, więc to przede wszystkim tam musi znaleźć się nasza reklama. Co to jednak oznacza w praktyce?

W tej walce musisz skierować swój oręż przeciw rzeczywistym rywalom

Jest jasne, że prowadząc działalność skierowaną wyłącznie do tych, którzy mogą skorzystać z niej na miejscu, czy będzie to salon fryzjerski, czy np. warsztat, nie ma potrzeby, byśmy ponosili koszty drogiej reklamy w mediach o większym zasięgu niż nasza najbliższa okolica. Lokalna gazeta bądź portal internetowy wydają się rozwiązaniem optymalnym. Ilu mieszkańców, a w tym naszych potencjalnych klientów, może jednak z nich korzystać. Ilu z spośród tych, którzy akurat to zrobią, potrzebuje w tym momencie naszych usług? Czy pozostali zachowają nas w pamięci? A co z tymi, którzy zjawiają się w naszym mieście przejazdem i zechcieliby wstąpić do lokalu gastronomicznego? Jakie szanse dowiedzenia się o nim będzie miał ten, kto np. przybywając z Poznania odwiedza po raz pierwszy Rzeszów? Trudno – powiemy – każda metoda ma jakieś słabe strony, nie da się dotrzeć do wszystkich, zwłaszcza, jeśli nie stanowią łatwej do określenia grupy docelowej. A właśnie, że tak! Skutecznie zadbaj o to, by informacja o Twojej działalności nie umknęła nikomu, kto może być nią zainteresowany!

Rozwiązanie jest oczywiste. Niemal wszyscy przecież korzystamy z wyszukiwarki Google. Pozycjonowanie stron musi być jednak prowadzone w odpowiedni sposób – nie ma przecież najmniejszego sensu ponoszenie kosztów rywalizacji z tymi, którzy znajdują się za daleko, by móc stanowić jakiekolwiek zagrożenie. Dla specjalistów z profesjonalnej agencji SEM nie jest to jednak żaden problem. Wykorzystaj więc ich umiejętności!

Wykorzystaj pozycjonowanie stron i zobacz, jak wielkie efekty przyniesie

Skuteczna walka o wysokie lokaty w Google uwzględniająca lokalizację, w której prowadzona jest nasza działalność, składa się w dużej mierze z tych samych zadań, co zawsze. Konieczna jest więc optymalizacja strony, do czego potrzebna jest praca specjalistów, która zapewni jej wysokie oceny ze strony algorytmów wyszukiwarki. Oprócz tego jednak, poza dobraniem odpowiednio sformułowanych fraz kluczowych i budową bazy linków, trzeba zadbać o obecność naszych danych adresowych, zarówno w wielu miejscach w sieci, jak na stronie. Niezwykle pomocna jest też wizytówka Google Moja Firma – jak przypominają specjaliści z firmy AFTERWEB, ważna także dlatego, że komunikacja z klientami zamieszczającymi swoje opinie sprzyja wzbudzeniu zainteresowania.

Nie każdy użytkownik wprowadza zapytania uściślone pod kątem lokalizacji. Nie jest to jednak problem, jako że wyszukiwarka, rozpoznając położenie danego urządzenia, sama wybiera dla nas wyniki najlepiej mu odpowiadające.

Wygoda, jaką niesie ze sobą błyskawiczny dostęp do informacji sprawia, że od przejrzenia zasobów sieci zaczynamy poszukiwanie informacji także o tych usługodawcach, których odwiedzenie wymagałoby dosłownie kilku minut spaceru. Dobra pozycja w Google staje się więc atutem ważniejszym nawet od dogodnej lokalizacji. Zdobądź go!

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%