1. Od dnia 1 lipca nieruchomości niezamieszkałe zostają wyłączone z gminnego systemu gospodarowania odpadami.
2. Każdy mieszkaniec ma obowiązek prowadzić selektywną zbiórkę odpadów komunalnych.
3. Od dnia 1 lipca obowiązuje nowa stawka opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi – 17 zł miesięcznie od mieszkańca.
4. Od dnia 1 lipca właściciele nieruchomości zabudowanych budynkami mieszkalnymi jednorodzinnymi, kompostujący powstające na terenie nieruchomości bioodpady, stanowiące odpady komunalne w kompostowniku przydomowym, mają możliwość uzyskania zwolnienia w części z opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi w wysokości 1 zł miesięcznie od stawki opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi od mieszkańca.
Przydomowy kompostownik musi spełniać warunki określone w § 36 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 roku w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz. U. z 2019 r., poz. 1065 z późn. zm.) oraz warunki określone w § 18 regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Pakość (link do uchwały poniżej).
5. Jeżeli właściciel nie wypełnia obowiązku zbierania odpadów w sposób selektywny, w drodze decyzji zostanie określona stawka opłaty podwyższonej za gospodarowanie odpadami komunalnymi, w wysokości 34,00 zł miesięcznie od każdego mieszkańca zamieszkującego daną nieruchomość.
[ZT]1423[/ZT]
6. Zmienił się wzór deklaracji. Nową deklarację składają (zaznaczając, że jest to zmiana do deklaracji):
a) mieszkańcy, którzy dotychczas deklarowali nieselektywną zbiórkę odpadów,
b) mieszkańcy nieruchomości zabudowanych budynkami mieszkalnymi jednorodzinnymi, kompostujący bioodpady w kompostowniku przydomowym, którzy chcą skorzystać ze zwolnienia w części z opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
7. Właściciel nieruchomości ma obowiązek utrzymania w odpowiednim stanie sanitarnym i porządkowym miejsc gromadzenia odpadów (gromadzenie odpadów w wyznaczonym miejscu, aby nie dochodziło do ich zmieszania, dbanie o czystość i porządek miejsc gromadzenia odpadów oraz na terenie przyległym, niedopuszczenie do zalegania odpadów, wokół pojemników i worków, zabezpieczenie miejsc gromadzenia odpadów przed rozprzestrzenianiem odpadów lub zalewaniem przez wody opadowe) oraz pojemników do zbierania odpadów komunalnych (w tym poddawanie ich czyszczeniu i dezynfekcji z częstotliwością zapewniającą utrzymanie ich w należytym stanie sanitarnym, jednak nie rzadziej niż raz na 6 miesięcy).
8. Terminy uiszczania opłat pozostają bez zmian – z góry do 15 dnia danego miesiąca. Indywidualne nadane numery rachunków bankowych, na które należy wpłacać opłaty z tytułu gospodarowania odpadami komunalnymi pozostają bez zmian.
Opłaty należy uiszczać na indywidualne nadane numery rachunków bankowych lub w kasie Urzędu Miejskiego w Pakości.Uchwały dotyczące utrzymania czystości i porządku w gminie oraz gospodarowania odpadami komunalnymi dostępne są w linku.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz